Targeted direct mail

Direct mail is een van de meest betrouwbare en efficiënte methodes om uw doelgroep te bereiken. Het stelt u in staat uw merk uit te bouwen, uw klanten heel gericht te benaderen en te meten wat de effecten zijn van uw marketinginspanningen. De informatie die u over uw klanten verzamelt, is dan ook goud waard. Consumenten hebben hun eigen kenmerken en behoeftes, en in marketing brengt een one-size-fits-all benadering zelden een hoge return on investment.

 

Met een volledig gepersonaliseerde direct mail kunt u uw klanten 1-op-1 aanspreken, maar dat vergt een uitgebreide, strak georganiseerde klantendatabase. Een gesegmenteerde benadering, oftewel targeted marketing, stelt u in staat uw klantengroepen doelgericht benaderen, ook als u (nog) niet veel verschillende gegevens over uw klanten heeft verzameld. Een targeted dm campagne is bovendien een geweldig instrument om uw database stapsgewijs en gestructureerd aan te vullen met waardevolle klanteninformatie.

 

>> download hier de whitepaper over Targeted Direct Mail  

 

 

Fig. 1. Één uitgave met gepersonaliseerde aanbiedingen op basis van klantgegevens.