"Monika de Wit, Project Manager print productie, Mindwize: Dit is echt een bijzonder product dat wij bij geen van onze andere producenten kunnen krijgen"

Mindwize: Meer respons in fondsenwerving

Mindwize helpt non-profit organisaties in Nederland, Duitsland en Frankrijk met fondsenwerving via aansprekende campagnes en verfijnde data-analyses. Het bedrijf uit Hoofddorp is voor haar klanten altijd op zoek naar de meest effectieve DM-technieken en -producten, met als doel het beste resultaat voor het goede doel. Lijnco werkte samen met Mindwize aan een nieuw, respons-verhogend premium: fullcolour bedrukte koudfolie naametiketten.

 

 

Situatie: op zoek naar meer respons

 

Voor een opdrachtgever in Duitsland bedacht Mindwize dit jaar een fondsenwervingscampagne met in het mailpack een cadeautje voor (potentiële) donateurs. Het doel van zo’n campagne is  om zo veel mogelijk mensen te verleiden te doneren voor het goede doel. Uit ervaring wisten de marketeers van Mindwize dat de toevoeging van een vel gepersonaliseerde etiketjes als premium goede resultaten oplevert.

 

Wensen van de opdrachtgever

 

Monika de Wit van Mindwize had al eerder voor de productie van direct mailings of onderdelen daarvan samengewerkt met Lijnco. “Ook etiketten hadden wij al regelmatig bij Lijnco afgenomen”, vertelt Monika. “De vraag was ook deze keer om gepersonaliseerde etiketten te drukken met zilver- en goudkleurige uitstraling, als onderdeel van het mailpack voor onze Duitse opdrachtgever.”

 

Keuze: Lijnco denkt mee

 

Voor deze campagne stelde Lijnco voor om het premium ‘gepersonaliseerde labels’ naar een hoger niveau te tillen. Monika de Wit: “Lijnco had ondertussen een techniek ontwikkeld waarbij zij etikettenmateriaal

voorzien van een basis van goud- of zilverkleurige koudfolie, dat zij fullcolour bedrukken alvorens de personalisatie in zwart wit in te printen. Voor ons was dat een uniek en interessant product: de labels krijgen zo een veelkleurige uitstraling, wat het geheel nog opvallender en aantrekkelijker maakt.”

 

Oplossing: fc bedrukking van koudfolie

 

Lijnco bedacht voor dit bijzondere premium een efficiënte productietechniek: in één doorvoer (op rol) koudfolie aanbrengen, fc bedrukken, zwart-wit personaliseren en etiketjes slitten. Hierdoor kon Lijnco de glansstickers zo voordelig mogelijk produceren. “Dit is echt een bijzonder product dat wij bij geen van onze andere producenten kunnen krijgen”, zegt Monika. “Voor Mindwize is zo’n innovatieve premium weer een extra mogelijkheid om onze opdrachtgevers te helpen in hun zoektocht naar fondsen. En inmiddels hebben we ook kunnen zien dat de campagne met dit specifieke premium in Duitsland beslist respons-verhogend heeft gewerkt.”

 

Levering door Lijnco

 

In totaal 70.000 vellen met gepersonaliseerde labels, kruisslag gevouwen en volgens adressendatabase op volgorde aangeleverd.

Luc Dijkstra

Sales

Wij denken graag mee over hoe een campagne, actie of mailing nog rendabeler gemaakt kan worden. Bel gerust als u vragen heeft of wilt sparren over de mogelijkheden.

Luc Dijkstra
Om deze website optimaal te laten functioneren gebruiken wij cookies. Voor meer informatie zie ons cookiebeleid.