Nee, geen email campagne. Leve het drukwerk!

Tegenwoordig gaat bijna alles digitaal. Met het gemak van één klik worden allerlei berichten snel en eenvoudig verstuurd. Het bereik via online is erg groot en zonder al teveel moeite kunt u een goedkope e-mailcampagne opzetten. Maar hier zit ook een keerzijde aan, u herkent het vast wel. Een toenemende stroom van digitale berichten die uw inbox overspoelt. Hoeveel nieuwsbrieven ontvangt u bijvoorbeeld wekelijks? Juist, probeer dan nog maar eens op te vallen met emailcampagnes.

 

 

Online te weinig focus

De aandacht voor digitale informatie is beperkt door de vele afleidingen die er online zijn. Er zijn verschillende factoren die aandacht doet verminderen. Vooral notificaties zijn ‘killing’. Een melding van Facebook, een nieuwe mail die binnenkomt, een leuke advertentie of er schiet iets te binnen wat nog snel opgezocht moet worden. De volledige aandacht bij één taak houden is met al deze prikkels erg lastig.

 

Uit onderzoek blijkt ook dat onze focus/concentratie de afgelopen jaren steeds minder is geworden, zeker online. Wilt u wel opvallen? Dan  is het dus zeker geen slecht idee om (voor een keer) gedrukte mailing in te zetten.

 

Persoonlijk = meer aandacht

Persoonlijke gedrukte mailing is niet heel gebruikelijk meer. Iedereen denkt dat deze manier op zijn retour is, maar doordat het minder wordt gedaan gaat het juist weer opvallen. U controleert per dag meerdere keer uw email, scant deze snel door en opent alleen berichten die van belang zijn. Ter vergelijking, hoe vaak loopt u naar uw brievenbus?

 

De dagelijkse post doornemen is tegenwoordig veel minder een standaardroutine. En juist omdat dit minder gebeurt wordt een persoonlijk geadresseerde brief met postzegel meer gewaardeerd. Met als gevolg dat mensen meer en vaker de tijd nemen om de post aandachtig te lezen. Gepersonaliseerd drukwerk is dus meer aanwezig en krachtiger dan een online bericht.

 

Drukwerk hoeft niet duur te zijn

Een e-mailcampagne is goedkoop maar door de voordelen van een gedrukte mailing is de kans groter dat persoonlijk drukwerk uiteindelijk meer oplevert. Dat is zeker een investering waard. De kosten van drukken vallen sowieso mee, zeker met een totaalpakket. De mailing kan namelijk compleet verzorgd worden met een optimaal productieproces en aflevering in één. Hierbij kan ook de vormgeving verzorgd worden. Alleen het aanleveren van een adressenlijst is dan in principe al genoeg.

 

Drukwerk is dus niet dood. Drukwerk is onderscheidend en daarnaast blijvend! Reden genoeg om te blijven kiezen voor gedrukte of geprinte media. Wilt u nog meer argumenten waarom drukwerk nog steeds werkt en welke mogelijkheden Lijnco allemaal biedt? Download dan hier ons whitepaper.