Veredeling; het hoe wat en waarom

‘Hoezo afwerking van het drukwerk? Jullie drukken toch gewoon wat ik vraag?’. De vraag wat voor afwerking het drukwerk moet krijgen leidt bij de ‘normale’ consument soms tot enige verbazing of zelf ergernis. Dit is ook niet zo gek. Veel mensen weten alleen iets van de basisprincipes van drukwerk, maar wat je verder nog meer kan is hun geheel onbekend.

 

De moderne retailer heeft daarentegen wel veel meer kennis wat er allemaal mogelijk is qua drukwerk, alleen de term veredeling is niet altijd even duidelijk. Veredeling is het verbeteren van duurzaamheid en oppervlakte-eigenschappen van het (papieren) print- en drukwerk. Wij zetten een aantal vormen graag voor u op een rijtje en laten daarnaast ook zien wat de toegevoegde waarde is van veredeling. 

 

Technieken

 

Er zijn ontzettend veel verschillende veredelingstechnieken, zoals, speciale inkt, holografische folie, koudfolie, uv-lak, speciale perforatie of unieke nummering. Laten we er een aantal uitlichten:

 

  • Holografische folie: Dit worden vaak gebruikt op beveiligd drukwerk als parkeerkaarten en diploma's. De folies zijn in ontelbare patronen te verkrijgen en
    kunnen zelfs gemaakt worden met uw eigen logo erin. Ook als uw drukwerk niet beveiligd hoeft te worden geeft holografische folie een stijlvolle uitstraling.
  • Koudfolie: Dit laat toe om in één enkele drukgang de drukvellen te voorzien van metallic-effecten door middel van échte folie als spot – dus plaatselijk – toegepast. Het is de milieuvriendelijkste techniek om bijvoorbeeld luxe verpakkingen te produceren.
  • UV-lak: Dit is een glanslaag die op de voor- en achterkant van drukwerk kan worden aangebracht. Hierdoor krijgt het drukwerk een chiquere en professionelere uitstraling.

 

De mogelijkheden van veredeling zijn echt enorm. Met (een combinatie van) veredelingstechnieken kunt u uw loyaliteitscampagne, prijsvraag of promotionele actie flink opwaarderen. Maar veredeling is ook de manier om drukwerk te voorzien van echtheids- en beveiligingskenmerken.

 

De voordelen van veredeling

 

Een combinatie van digitale print, klassiek drukwerk en veredelingstechnieken maakt het mogelijk met éénuiting meerdere communicatiedoelen te bereiken.
Verder heeft veredeling nog meer voordelen:

 

  1. Aanzienlijk hogere return on investment bij direct mail acties
  2. Het voorkomen van vervalsing en misbruik bij waarde-documenten
  3. Een soepel en efficiënt proces bij logistieke toepassingen

 


 

Wilt u weten wat veredeling nog meer voor u kan betekenen? Klik dan hier voor meer informatie. Of download hier ons whitepaper.

Om deze website optimaal te laten functioneren gebruiken wij cookies. Voor meer informatie zie ons cookiebeleid.