Waarom drukwerk nog steeds werkt

Er zijn marketeers die zeggen dat digitale media al het print- en drukwerk op zeer korte termijn laat verdwijnen. Dit is echt kletskoek, drukwerk is springlevend!

 

Het zijn vooral personen uit de online wereld die zeggen dat drukwerk ten dode is opgeschreven. Wij geven eerlijk toe dat print- en drukwerk lang niet altijd meer het juiste communicatiemiddel is, maar er zijn zoveel argumenten die nog wel vóór drukwerk pleten.

 

Drukwerk heeft een uniek profiel

Het marketingbudget verschuift bij veel organisaties de laatste jaren steeds meer naar online. Logischerwijs zou u misschien denken dat dit een negatief effect heeft op drukwerk, maar met een mooi vormgegeven en fraai afgewerkt stukje drukwerk krijgt u nu opeens een uitgelezen mogelijkheid om u te onderscheiden van de concurrent. Want wanneer heeft u onlangs nog een fraai vormgegeven brochure ontvangen gedrukt op zorgvuldig geselecteerde papiersoorten met een uitstekend getypografeerde boodschap en perfecte fotografie? En daarnaast wat te denken van de vele mogelijkheden van drukwerkveredeling, zoals lamminaat, pregen, foliedruk en de vele mogelijkheden van stanzen, vouwen en binden. Bedrijven en organisaties die professionaliteit en kwaliteit willen uitstralen zullen met vakkundig en goed verzorgd drukwerk deze identiteit nog meer bevestigen.

 

Drukwerk maakt contact

Wereldnieuws, familieberichten of nieuws van vrienden ontvangt u steeds vaker via uw smartphone. Deze informatiebron is moeilijk weg te denken, laat staan uit te zetten. Veel mensen zijn bang dat ze iets missen. Wanneer u digitaal een verhaal wilt lezen wordt u  al gauw afgeleid door een binnenkomend Facebookbericht, appje of ander pushbericht. In alle rust en met plezier een magazine, brochure of folder lezen is dan ook een heerlijk moment. Drukwerk is specifiek, verdiept en maakt veel beter contact met de geconcentreerde lezer.

 

Drukwerk stimuleert uw zintuigen

Qua snelheid gaat drukwerk het nooit winnen van online en digitaal,  maar drukwerk prikkelt wel veel meer uw zintuigen. Drukwerk geeft mooi design en fotografie een podium. Daarnaast  biedt drukwerk oneindig veel mogelijkheden in opmaak, papiersoorten, kleur, gevoel en beleving. Met drukwerk kunt u een veel persoonlijke relatie met de lezer opbouwen.

 

Wij weten dat een campagne heeft gemiddeld 20 procent meer resultaat heeft wanneer u ook gebruik maakt van drukwerk. Een complete mediamix is daarom ondenkbaar zonder gedrukte media. Het geeft een boost aan branding-ervaring, attentiewaarde, boodschapoverdracht en geeft de identiteit of aankoopintentie een duidelijke, positieve impuls.

 

Drukwerk is veel persoonlijker

Digitale informatie is voor iedereen overal bereikbaar. Het is gemeengoed, van iedereen en heeft een enorm vluchtig karakter. Drukwerk is anders, speciaal en persoonlijk. Een tastbaar product dat je kunt ruiken en voelen. Drukwerk is uniek en blijvend! Reden genoeg om te blijven kiezen voor gedrukte of geprinte media.

 

Wilt u nog meer argumenten waarom drukwerk nog steeds werkt en welke mogelijkheden Lijnco allemaal biedt? Download dan hier ons whitepaper.