Direct Mail voor WIBO Elektroheizungen

 

Lijnco produceert jaarlijks miljoenen direct mails in talloze maten en vormen voor klanten in heel Europa. Vandaag richten we de spotlight op een productie voor Wibo Elektroheizungen, een producent van electrische verwarming uit Duitsland. 

 

In een kort tijdframe produceerden we in batches honderduizenden selfmailers, frankeerden en verzonden we ze naar klanten in heel Duitsland. Omdat het om een gepersonaliseerde mailing ging herstructureerden we de klantendata waarmee we een betrouwbare output bewerkstelligden, daarnaast optimaliseerden we de portostrategie om de verzendkosten zo laag mogelijk te houden. 

 

Zoals van Lijnco is te verwachten hebben we ook deze keer de productie weer weten te innoveren. Normaliter vouwen en lijmen we op onze nieuwe Popp Smartmail in één gang en is personalisatie een losse stap, maar bij deze mailing is een speciale personalisatie printunit in de lijn geplaatst als laatste stap vóór de fulfilment. Na testen bleek dat op deze manier nog minder exemplaren verloren gingen en dat operators sneller kunnen anticiperen op problemen waarbij ook hier minder afval werd gecreeërd. De combinatie van deze stappen tot één drukgang levert tijdwinst op en omdat de personalisatie pas als laatste stap in het proces aan de beurt is heeft de klant meer tijd voor het samenstellen van de klantendata.

 

 

Tot de volgende update!

Hanjo Battjes

Manager sales en marketing

Mocht u interesse hebben in de mogelijkheden van Lijnco als loyalty producent, of een demonstratie van ons nieuwe werkpaard willen, ik hoor graag van u.

 

 

Hanjo Battjes