Personalistatie: Een feestje voor elke marketeer?

Personalisatie is anno 2016 het aanpassen van timing en content aan de hand van gedrag en aanwezige data voor een specifieke persoon, al dan niet een combinatie van beide. 98 Procent van de marketeers geeft aan dat zijn of haar organisatie weleens data gebruikt om hun e-mailmarketing te personaliseren. Daarbij geeft overigens 40 procent aan dat de personalisatie slechts basic is. De overgrote groep (46 procent) zit nog in de ‘intermediate’-fase, slechts 12 procent zet data ‘next level’ in.

 

Marketeers ervaren over het algemeen dat gepersonaliseerde e-mails effectief zijn. In het onderzoek is vooral ingezoomd op e-mailmarketing maar Lijnco weet dat die effectiviteit er ook is voor direct mailings (drukwerk) waarbij de inhoud van de aanbiedingen per klant kunnen verschillen. Bij Lijnco wordt voor een aantal klanten (retailers) al ‘next level’ data toegepast.

 

Lees het hele artikel en de resultaten uit het onderzoek hier: http://www.marketingfacts.nl/berichten/personalisatie-een-feestje-voor-elke-marketeer

 

Hanjo Battjes

Manager sales en marketing

Mocht u interesse hebben in de mogelijkheden van Lijnco als loyalty producent, of een demonstratie van ons nieuwe werkpaard willen, ik hoor graag van u.

 

 

Hanjo Battjes