Succesvolle direct marketing voor MediaMarkt België

Uniek in concept, kleur en geur!

 

De uitdaging

Lijnco is benaderd door de MediaMarkt België om mee te denken over de vraag hoe de bezoekersaantallen van de clubavond vergroot kunnen worden met een originele en slimme direct marketing oplossing. Een DM die wanneer deze op de mat valt, meteen opvalt in concept, kleur en beleving en zelfs bezoekers die langer niet bij een vestiging zijn geweest zullen activeren om te komen.

 

Voor de volledigheid: clubleden kunnen tijdens de clubavond profiteren van 21% BTW korting en worden op deze speciale manier met een direct marketing uitgenodigd. Op de avond zelf kan men genieten van een hapje en drankje en een feestelijke ontvangst.

 

Het concept

Samen is gekozen voor een selfmailer in de kleurstelling die de Belgische belastingdienst gebruikt voor de BTW aangifte. Hierdoor valt de mailing direct op voor iedere Belg. Op de omslag wordt de ontvanger aangesproken met een gepersonaliseerde boodschap ‘NAAM’er is goed nieuws over uw BTW aangifte’. Hierdoor wordt de ontvanger extra uitgenodigd om de mailing te openen. Bij het openen van de mailing komt direct een chocoladegeur vrij.  Hier is voor gekozen  omdat bezoekers een zakje chocolade cadeau kregen bij bezoek aan de clubavond. Het exclusieve karakter van de uitnodiging blijkt uit de persoonlijke tekst op voucher. De hoge waarde van de actievoucher wordt onderstreept door het gebruik van de koudfolie

 

Gebruikte grafische technieken:

 

Perforatie

Er is op 2 manieren gebruik gemaakt van perforatie. Allereerst voor het openen, de 2 perforatieranden worden verwijderd alvorens de mailing wordt opengevouwd. Daarnaast is er de voucher die losgemaakt kan worden van de mailing. De voucher met de QR-code is de toegangskaart en het middel waarmee de korting kan worden gegeven.

 

Personalisatie: boodschap op de achterkant en aanhef binnenkant

Ieder clublid wordt aan de buitenkant al persoonlijk aangesproken met een positieve boodschap over de BTW. Ook de aan de binnenkant is de aanhef gepersonaliseerd. Vervolgens staat op de voucher nog een persoonlijke boodschap.

 

Personalisatie: QR code

In de QR-code is het klantnummer van de ontvanger verwerkt. Hierdoor vindt aan de kassa een  praktische en snelle zakelijke afhandeling van de korting plaats  door het scannen van de QR code. Achteraf kan dus perfect de conversie bepaald worden en vervolgens een follow-up actie gericht worden uitgevoerd.

 

Koudfolie

Koudfolie, een glimmende metaalkleurige strip is enerzijds aangebracht als een luxekenmerk met hoge attentiewaarde, anderzijds ook een echtheidskenmerk om vervalsing te voorkomen.

 

Geurinkt

Bij het openen van de selfmailer wordt nog meer beleving toegevoegd door de toepassing van geurinkt in de smaak chocolade. Bij het wrijven over het vak wordt de geur versterkt.

 

Hanjo Battjes

Manager sales en marketing

Mocht u interesse hebben in de mogelijkheden van Lijnco als loyalty producent, of een demonstratie van ons nieuwe werkpaard willen, ik hoor graag van u.

 

 

Hanjo Battjes